• Voor iedereen is het ooit een eerste keer, kom gewoon en kijk of het je meevalt, observeer wat yoga met jou doet.                   Niet na 1 les, maar na verschillende lessen …zal je vaststellen wat yoga voor jou betekent
  • Yoga is niet competitief, ieder doet wat hij of zij aanvoelt aan te kunnen. Yoga gaat om aanvaarding, rust vinden in de verschillende houdingen. Oefen respect uit voor jezelf, bij yoga gaat het niet om prestatie, maar om de acceptatie  van wat nu is..Jij bent zelf meester over jouw lichaam,  een yogahouding mag geen pijn doen.   Niet de diepste stretch, noch de meest gecompliceerde houding maken van jou een yogi
  • In yoga is er geen nood om snel de houdingen, de ademhalings- of meditatietechnieken te kennen. Go at your own pace.
  • Zoek de rust op in elke houding, focus je op je ademhaling, laat jouw stress en zorgen achter wanneer je in de yogales binnenstapt.   Geniet van je ‘me’-moment.
  • Neem geen zware voeding (beperk je tot een banaan, yoghurt, …) of eet gewoon niet gedurende de 2 uur voorafgaand aan de les. Je zal zien dat yoga veel gemakkelijker en veel intenser is zonder een zware maag.
  • Drink voldoende vóór de les of erna, er wordt niet gedronken tijdens de les. Je kan je eigen fles water meebrengen.
  • Draag comfortabele, sportievere ademende stretchbare kledij die jouw bewegingen niet in de weg zitten. Je kan best  met laagjes werken, zodat je iets kan uittrekken als je het warmer krijgt tijdens de les en terug kan aantrekken wanneer je het terug kouder krijgt op het einde van de les
  • Breng een matje en dekentje mee, waarmee je je kan bedekken wanneer je de les eindigt in shavasana (liggen in rust op de mat). Speciale yogamatjes bieden meer grip.  Er zijn er enkele ook hier beschikbaar.
  • Kom op tijd, 10 minuten op voorhand, zodat je je rustig kan klaarmaken en relaxed aan de les kan beginnen, zonder dat je andere leerlingen moet storen als je laat de les binnenvalt
  • Zet jouw schoenen, jas en tas aan de kant, je mag je kousen aanhouden bij de start van de les, maar bij verschillende asanas heb je grip nodig op de vloer, en dan doe je dat dus best op blote voeten
  • Heb respect voor de andere studenten tijdens een yogales, laat geroezemoes en praten tussendoor achterwege
  • Meld fysieke en andere problemen voor de les, zodat er tijdens de les mee rekening kan gehouden worden
  • Vergeet niet jouw gsm na de les terug te activeren;-) 

  • En laat het gewoon op jou afkomen, geniet van het moment, heb plezier in de beweging, de ademhaling, de rust in jouw geest, ontdek de uitdaging van yoga

Yoga kan je helpen, ook als je je niet goed voelt, zelfs met kwetsuren.  Yoga heeft bewezen bij CVS, Fibromyalgie, Burn-out Syndroom enz, je weerbaarheid tegen stress te vergroten, je te wapenen en sterker te maken.   Ook bij rug-, heup-, schouderklachten of andere klachten kan yoga nuttig zijn dankzij het stretchen, twisten, versterken van spieren en weefsels.  We bespreken samen wat jouw probleem is en met een aangepaste les privé kunnen we op jouw probleem inwerken.   Je kan ook aan de groepslessen deelnemen maar verwittig steeds vooraf jouw probleem.   Allereerst, als je twijfelt, raadpleeg je dokter of therapeut alvorens je met yoga begint.  Ook je kinesist kan nuttige informatie meegeven.